MIBŐL KÉSZÜL a BUBA BALL?

A Buba Ball öt ízben kapható, datolya, mandula, dió, kesudió, aszalt mangó és ananász, liofilizált málna és eper, organikus és teljesértékű kakaópor valamint kókuszreszelék felhasználásával készül. Az alapanyagok beszerzésénél kifejezetten figyelünk arra, hogy mesterséges tartósítószertől mentes aszalványokat használjunk, jól megválogatott és ellenőrzött forrásokból beszerezve.

Tudtad, hogy az aszalás, más néven dehidratálás (esetleg vízelvonás vagy szárítás) a tartósítás egyik legrégibb, természetes módja? Ennek az ősi, hagyományos módszernek köszönhetően az általunk használt szárított gyümölcsök bármilyen kémiai anyag és konzerválószer hozzáadása nélkül is hosszú ideig megőrzik kiváló minőségüket, finom ízüket – ettől is olyan különleges a Buba Ball.

Datolya

az élet fájának gyümölcse

A datolyapálmát az arab világban jó okkal nevezik az élet fájának. Gyümölcse, a datolyaszilva magas vitamin, ásványi anyag -és tápanyagtartalmú, élelmi rostokban gazdag, és fogyasztásának áldásos hatásai miatt része az egészséges, kiegyensúlyozott, természetes alapanyagokon nyugvó étrendnek. A datolyában található magnézium, kálium, vas, élelmi rost, kalcium, mangán, réz, különféle aminosavak, folsav és foszfor. Megtalálható benne az A1-, B1-, B2-, B3-, B5-vitamin. Mindezek mellett zsír-, koleszterin- és nátriummentes. Kalóriatartalma nem kifejezetten alacsony, de intenzív és különleges édes ízével laktató és hamar kielégíti az édesség utáni vágyat. A jóllakottság érzését magas fehérjetartalma is segíti, sportolóknak kifejezett jótékonyan támogatja az izmok építését, vágyott fogyás esetén pedig segít, hogy a test a zsírtartalmából veszítsen, ne pedig az izomtömegből.

MANDULA

az éberség szimbóluma

A legkorábban virágzó gyümölcsfa termése a mandula, fontos energia-és tápanyag forrás. Gazdag rostokban, vitaminokban, ásványi sókban, telítetlen zsírsavakban és többszörösen telítetlen zsírsavakban, melyek csökkentik a „rossz“ koleszterin szintjét. A mandula nagyon jó E-vitamin forrás, egész sor B-vitamin komplexummal, riboflavinnal és niacinnal. Mindezek mellett kiváló ásványianyag forrás, mert foszfort, vasat, kalciumot, magnéziumot, mangánt, cinket és szeléniumot is tartalmaz és jó adag folsav is található benne. A mandulában egyidejűleg magas a fehérje és az élelmi rost mennyisége, és mivel nem tartalmaz glutént, így gluténérzékenyek is fogyaszthatják. Tele van fehérjével és magas energiatartalma miatt is meghatározó része lehet a sportolók étrendjének.

DIÓ

csonthéjba zárt egészség

A dió a vitaminok, ásványi anyagok, fehérjék, szénhidrátok és egészséges zsírok értékes forrása, az összes dióféle közül a legmagasabb omega-3, zsírsav-, és antioxidáns-tartalommal.

Olyan fontos ásványi anyagok és vitaminok is megtalálhatók benne, mint a folsav, foszfor, magnézium, cink, kálium, vas, B6 és E-vitamin, valamint további komplex bioaktív összetevők.

A szervezet számára különösen értékesek többszörösen telített zsírsavai. A dióban természetes formában megtalálható omega-3 zsírsav nélkülözhetetlen az egészséges sejtműködéshez. Viszonylag magas energiatartalma előnyös sportolóknak vagy bárkinek, aki hirtelen energialöketre vágyik.

KESUDIÓ

a rágcsálnivaló kedvenc

A kesudió manapság igazi sztár a diófélék között, ami nem véletlen, ha tudjuk, hogy kellemes, lágy íze mellett nagyon jó vas-, kálium-, magnézium- és cinkforrás, hogy zsírban és fehérjékben gazdag, telített zsírsavakban azonban szegény. Külön is kiemelhető magas kalciumtartalma, és tele van antioxidáns hatású E-vitaminnal is.

Bár szénhidráttartalma a többi diófélénél kicsit magasabb, koleszterint nem tartalmaz, sőt, olyan fitoszterol vegyületeket is megtalálhatóak benne, amelyek stabilizálják és megakadályozzák a koleszterin felszívódását. Lágy ízével jól alkalmazkodik a gyümölcsökhöz, selymességével kiemeli és közben finomítja is az ízeket.

MANGÓ

a gyümölcsök királya

A mézédes, különleges ízű és illatú egzotikus gyümölcsöt nem csak élvezeti értéke miatt érdemes fogyasztani. A mangó kalóriaszegény, de tele van tápanyagokkal. Gazdag A-provitaminban, B1-, B2-és E-vitaminban, ásványi anyagokban, azaz foszforban és kalciumban, nátriumban, vasban és magnéziumban. C-vitamin tartalma kiemelkedő. A mangó kiváló forrása az immunerősítő tápanyagoknak, béta karotin tartalma miatt kiváló káliumforrás, enzimeinek köszönhetően pedig gyomorvédő hatása is van. Rosttartalma segíti az emésztést, jótékony hatással van a szívre, valamint rendszeres fogyasztása csökkenti a vér koleszterinszintjét. Tartalmaz még olyan különleges vegyületeket, mint a remek antioxidáns galluszsav, valamint olyan fehérjebontást segítő enzimeket, melyek erősíti az immunrendszerünket.

ANANÁSZ 

a trópusi vagány

Az ananász C vitaminban rendkívül gazdag déli gyümölcs. Mangánt, folsavat, káliumot, béta-karotint is tartalmaz, illetve található benne egy enzim – a bromelin -, amely képes beindítani és megkönnyíteni a fehérjék emésztését. A bromelin mellett kalcium, magnézium, vas éppúgy nagyobb mennyiségben található benne, mint A-, B- és C- és E-vitaminok. Az emberi szervezet számára kitűnően hasznosítható, egészséges összetevők mellett rendkívül magas rosttartalmával igen jótékony hatást gyakorol az emésztőrendszerre. Illata és különlegesen ízletes aromája ellenállhatatlanná teszik, valódi egészségkoncentrátum, amely immunerősítőként és gyulladáscsökkentőként is megállja a helyét.

MÁLNA 

boldogasszony csipkéje

A málna gyógyszernek is beillő csodagyümölcs. Magas a C-vitamin tartalma, de van benne sok B1-, B2-vitamin és A-provitamin is. Elég csak ránéznünk, azonnal látjuk, milyen gazdag színanyagokban, emellett sok antioxidánst, flavonoidot tartalmaz, valamint gyümölcssavakat, cserzőanyagokat, növényi rostokat, pektint. A benne lévő gyümölcscukor is értékes tápanyag. Az ásványok és nyomelemek közül kiemelendő kalcium-, kálium-, magnézium- és vastartalma. A málna fogyasztása segíthet karbantartani a vércukorszintet, csökkenteni a magasvérnyomást és enyhíteni a menstruációs zavarokat. Igazi egészségbogyó!

EPER

a szív őre

Bár nagyszerű forrása a C-vitaminnak (az összes gyümölcs közül az eper tartalmazza a legtöbb C-vitamint), kedvező hatásait a benne található sokféle antioxidánsnak, flavonoidnak, tanninnak és egyéb fitonutriensnek is köszönheti. A benne lévő tápanyagok segítik az immunrendszerünk megfelelő működését, és gyulladásgátló hatással is rendelkeznek. A rendszeres eperfogyasztás védheti a sejtjeinket a károsodásoktól, és jelentős mértékben csökkentheti súlyos krónikus betegségek kialakulásának veszélyét is. Mindezek mellett nagyon magas az antioxidáns-tartalma, és bár már 2000 éve fogyasztja az emberiség, az eper a mai napig igazi “szupergyümölcs”.

KAKAÓ

az istenek eledele

A kakaópor nagyon sokoldalú táplálék, több mint 300-féle különböző értékes vegyületet tartalmaz. Van benne magnézium, kalcium, folát, réz, mangán, nátrium, kálium, cink, niacin, K-vitamin és rost. Jelentős komponensei a cserzőanyagok, keményítő, fehérje és szabad aminosavak. Az ásványi anyagok és vitaminok bőséges tárháza, gazdagon megtalálható benne az A, B1, B2, B6, B12, D- és E-vitamin. Erős antioxidáns tulajdonságokkal is rendelkezik, a benne lévő flavonoidoknak és polifenoloknak köszönhetően. Teobromin- és alacsony koffein tartalmából adódóan élénkítő hatású, serkenti a mentális aktivitást. Mindezeket olvasva érthető, hogy latin elnevezésének (Theobromacacao) jelentése: az istenek eledele.

KÓKUSZ

a természet áldása

A trópusi népek isteni adományként tekintenek a kókuszra, a hindu néphagyomány szerint 99 féle betegség gyógyítására alkalmas. Amit biztosan tudunk, hogy a kókusz rostokban, vitaminokban, ásványi anyagokban gazdag. Tartalmaz E-vitamint, B-vitaminokat, magnéziumot, kalciumot, foszfort, káliumot, cinket és vasat. Kalciumtartalma révén hozzájárul a csontok szilárdságának biztosításához, a kalcium felszívódásához szükséges D-vitamin is megtalálható benne. Immunerősítő, vírus-, gomba- és baktérium ellenes tulajdonságokkal rendelkezik.